Scurtă privire asupra evoluției școlii de la înființare și până astăzi...
Situată pe o platformă aflată în partea de sud-vest a orașului Suceava, terminată printr-o pantă împădurită care coboară spre malul drept al pârâului Scheia, Școala Gimnazială Nr. 8 a apărut din necesitatea de a școlariza numărul mare de copii din familiile care se mutau în blocurile date în folosință în cartierul „George Enescu”, construit în perioada 1971-1982, urmând unei alte școli de cartier, inaugurată în anul 1974 și având planuri arhitectonice identice, cu trei nivele, 16 săli de clasa, trei spații destinate laboratoarelor și alte spații cu destinații secundare. Dată în folosință în anul 1977, așezată printre blocuri, la capătul cartierului, spre ea ducând alei înca neasfaltate, școala și-a început activitatea în condițiile în care lucrările de finisare și dotare nu fuseseră finalizate. Echipa cu care s-a pornit la drum era formată din 22 de cadre didactice. S-a inceput cu 10 clase primare și 3 clase de gimnaziu.

Caracteristica principală a situației școlii în acești primi ani de funcționare o reprezintă creșterea populației școlare și în funcție de aceasta, s-a produs creșterea numerică a colectivului de cadre didactice. Creșterea efectivelor de elevi era constantă, în medie cu aproximativ 200 de elevi pe an, pornind de la 339 elevi în 1978, s-a ajuns la 664 în 1979, 906 în 1980, 1114 în 1981, când erau 34 de clase și pentru prima data terminau clasa a VIII-a două clase paralele cu un efectiv de 60 de elevi, cei care începuseră gimnaziul în această Școală. Prima serie completă, care a parcurs întregul ciclu, primar și gimnazial, a terminat în anul 1985, la cele 4 clase inițiale care au pornit din clasa I în anul 1977 adăugându-se încă una, astfel încât în cele 5 clase de a VIII-a erau 164 de absolvenți.
Creșterea numărului de elevi a continuat în aceeași progresie aritmetică până în anul școlar 1985-1986, când s-a atins cifra maximă din întreaga existență a școlii, 1904 elevi și 54 de clase. În această primă perioadă de început eforturile întregului colectiv didactic s-au concentrat spre asigurarea unei calități deosebite a procesului instructiv-educativ prin preocuparea permanentă pentru perfecționarea tuturor profesorilor și învățătorilor, atât prin participarea la cunoscutele reciclări, cât, mai ales, prin activitățile organizate în școală, în cadrul comisiilor metodice și a colectivelor de catedră, a consiliilor cu temă. Pe aceeași linie a îmbunătățirii calității procesului de învățământ din școala s-a inscris și procesul de amenajare a altor spații școlare.
Astfel, a fost construit încă un corp reprezentând atelierul școlii, cu trei nivele și șase săli. La parter au fost amenajate două ateliere pentru instruirea practică a elevilor, iar la etaj, o sală de sport, care funcționase inițial într-o sală din școală, iar ulterior în celalalte spații au fost amenajate săli de clasă. În primii ani au fost amenajate laboratoarele și cabinetele, profesorii de specialitate implicându-se cu multă responsabilitate. O problemă deosebită, care a trebuit să fie rezolvată a fost aceea a spațiului insuficient pentru cele 47 de clase la care s-a ajuns în anul școlar 1983-1984, așa încât învățământul se desfășura în trei schimburi iar clasele a II-a și a IV-a învățau în spații puse la dispoziție de Liceul Alimentar, Liceul Economic și Grădinița cu Program Prelungit din vecinătatea școlii. Se poate afirma că primii 10 ani ai Școlii Gimnaziale Nr. 8 au însemnat o creștere permanentă sub aspectul valoric, astfel încât ea și-a câștigat un loc remarcabil în rândul școlilor sucevene.
Acești primi zece ani s-au încheiat în anul școlar 1986-1987 cu plecarea unor clase compacte cu învățătorii lor, care veniseră în anul precedent, la Școala Generală nr. 12, actualul Liceu cu Program Sportiv Suceava. Efectivele școlii au scăzut cu 463 de elevi, de la 1905 la 1442, și numărul de clase a scăzut de la 54 la 40. După anul școlar 1987-1988 când erau 1401 elevi în 39 de clase, efectivele au început să crească din nou din cauza că s-a dat în folosință o parte a noului cartier Obcini și acesta nu dispunea încă de școală. Colectivul didactic a scăzut și el din punct de vedere numeric. A fost o perioadă destul de grea, pentru că agravarea regimului comunist și-a pus puternic amprenta și asupra școlii, presiunile ideologice și exagerările pe diferite planuri deteminând o situație tot mai dificilă și încordată.

Schimbările de după anul 1990 s-au produs pe mai multe planuri. Micșorarea efectivelor pe clase a făcut să se ajungă de la 45 de clase în anul școlar 1989-1990 la 55 de clase în anul școlar următor, deși efectivul de elevi pe școală a crescut doar cu 26 de elevi. Acestă situație a dus la creșterea numărului de ore și necesitatea acoperirii acestora prin venirea de noi cadre didactice. Schimbările produse la nivelul programelor școlare și adaptarea manualelor existente la acestea, introducerea orelor de informatică și de religie, înființarea unor clase de învățare intensivă a limbilor străine au fost realități vizibile, care au conferit o altă dimensiune procesului instructiv-educativ din școala. Perioada anilor 1990-1994 se caracterizează prin efective mari, dar în scădere, 1603 în 1991, 1562 în 1992, 1519 în 1993, 1364 în 1994. Acum se înregistrează generațiile cele mai numeroase de absolvenți ai clasei a VIII-a: 7 clase cu 210 de elevi în 1992, 8 clase cu 233 de elevi în 1993, 8 clase cu 224 de elevi. Scăderea efectivelor de elevi continuă și pentru anii următori, 1995-1197, 1996-1046 iar din 1997 cifra scade sub 1000 de elevi, situație datorată dării în folosința în anul 1994 a Școlii cu clasele I-VIII Nr.9 din cartierul „Obcini”. La acestă școală a plecat în anul școlar 1995-1996 și un corp important de cadre didcatice. Clasele de gimnaziu continuau să fie în număr destul de mare, în fiecare an absolvind câte 6 sau 7 clase paralele de a VIII-a, urmând apoi o scădere și a acestora după anul 2001, un alt an oarecum maxim pentru această perioadă fiind 2004, când au fost 4 clase cu 78 de absolvenți.

Înscriindu-se pe linia afirmării pe plan județean, național și chiar internațional, Școala Gimnazială Nr. 8 Suceava a fost implicată în derularea a două proiecte, în perioada 2004-2007 proiectul Comenius 1.3. „Istoria Europei văzută și explicată de copii”, cu parteneri din Franța, Germania, Spania. În anul 2007, pe parcursul perioadei iunie – decembrie s-a derulat proiectul de granturi „TEC – Turismul – Elevii – Cariera”, singurul admis la nivelul școlilor generale din municipiu, cu finanțare din partea Băncii Mondiale, prin BIRD, în valoarea de 24470 lei, o experiență care va trebui să fie continuată spre câștigul total al elevilor, al cadrelor didactice și al școlii. Școala a fost implicată în alte două proiecte multilaterale Comenius: în perioada 2010-2012, cu tema „Călătorie culturală prin intermediul jocurilor tradiționale”, alături de Turcia, Suedia, Spania, Portugalia, Polonia, iar în perioada 2013-2015 cu tema „De la poveste la poveste” alături de Turcia, Franța, Ungaria, Spania, Polonia, Lituania, Marea Britanie.
Cea mai mare parte a perioadei postdecembriste a stat și în școala noastră sub semnul desfășurării reformei din învățământ, fiecare echipă managerială acordând atenție acestui aspect fundamental. Sub aspectul bazei materiale au fost preocupări pentru dezvoltarea acesteia, pornind de la întreținerea și reamenajarea clădirii și până la amenajarea cabinetelor, laboratoarelor și a terenurilor din curtea școlii. În perioada 1990-1992 școala a fost acoperită cu șarpantă. Din păcate, în anul 2002 s-a decis cedarea clădirii atelierului școlii către Școala Postliceală Sanitară, sala de sport fiind amenajată într-o sală de clasă la parter. Un câștig important pentru școală a fost separarea de centrul bugetar de la Colegiul „Mihai Eminescu”.
Printr-un manageriat eficient și o colaborare fructuoasă cu serviciul de contabilitate al școlii fondurile destinate reabilitărilor și reparațiilor au fost judicios folosite, astfel încât școala și-a schimbat înfățișarea interioară și exterioară. Beneficiind de fonduri cu destinație specială, prin efortul directorului, contabilului și al profesorilor de specialitate au fost reamenajate laboratoarele de biologie, chimie, fizică și sala de sport. Acestea au fost dotate cu materiale și echipamente noi, care să asigure o calitate superioară procesului didactic. O realizare deosebită a școlii este introducerea alternativei educaționale „Step by step” începând cu anul școlar 2003-2004. Atractivitatea pe care a reprezentat-o această alternativă în rândul părinților a făcut ca solicitările pentru clasa I să fie în creștere, ceea ce a dus la constituirea mai multor clase și la sporirea efectivelor la ciclul primar. Dintotdeauna Școala Gimnazială Nr.8 Suceava a promovat relații de colaborare și parteneriat cu colectivele de părinți, aceștia fiind alături de instituția în care copiii lor au învățat și s-au format. O realizare deosebită pe acest plan o reprezintă înființarea în anul 2006 a Asociației Părinților. Constanta efortului concertat al tuturor celor care au muncit și muncesc în această școală a fost și este asigurarea unui învățământ de calitate pentru elevii cartierului nostru (și nu numai) și formarea unor tineri pregătiți pentru o societate în permanentă schimbare.